eweliina85

Alla inlägg under januari 2013

Av Eweliina - 18 januari 2013 21:45


Den 15/1 har jag varit på en vanlig ctg kontroll under dagen, barnet är stillsamt. 

Kl 21.10 ringer moster mig och ber mig komma in för ytterligare en kontroll då hon är stillsam än. 

Nu skriver jag av från journalen. 

21.53 upplever mera tryck neråt, har sdr som känns av i ryggslutet samt neråt låret. Kände av barnets hicka nu under kvällen annars stillsamt barn. 

Dr shabana kontaktas o skalpelektrod får sättas för att få mera fart på sdr.
Inlägges på förl.avd 27 åring 4-graviditeten 2-barn

22.30 skalpelektrod sättes rikligt med klart fostervatten rinner, jag börjar känna av kraftiga sdr, lustgasen testar jag får även 2 citodon. 

23.40 dr shabana och dr strand har bedömt ctg kurvan... Sena decerationer (avvikelser på hjärtat) laktat skall tas. Jag behöver mera smärtlindring moster ringer narkosläkaren då moster tycker jag ska ta Eda. 

OBS: jag hade tänkt föda utan bedövning därav hade jag inte sagt elr skrivit vad för bedövning jag ville ha. Jag är glad att moster fatta besluten åt mig. 

2013-01-16

00.41 Dr shabana ska försöka ta laktat (blodprov från barnets huvud)
Hon lyckas å ta provet som är 3,3

01.07 jag ber Micke ringa på klockan
Usk kommer in - det trycker neråt hämta moster 

01.08 moster kommer å måste känna på mig först 

01.09 krystvärkarna börjar 

01.12 på 2 krystvärkar kom en flicka som fick namnet Lexie Johanna Hellsten ut på 2920g och 50 cm lång. 


Detta är skrivet från journalen, det finns ett tidigare inlägg här på bloggen osså då hon kom som jag skrev. 

Idag blir sessan 1 vecka gammal ❤

Av Eweliina - 16 januari 2013 22:00


Ojsan hoppsan detta var INTE vad jag planerat hahah vilket minne för livet:)

Åkte in på en helt vanlig ctg kontroll hos moster vid 21.15 tiden....

Det var som det brukade fast denna gång lite mera avvikande.
Kl 22.30 blir det fart... Vattnet "råkar" bara gå sådär ojsan hoppsan hahah å jag som absolut inte kan ett enda nr i huvudet utom till pappa min så ja jag ringer pappa å ber att få prata fort som fan med mamma (värkarna kommer intensivare nu) skickar henne hem till mig samt ber henne ringa M.. Som för övrigt får köra järnet till fl med mammas bil.. (Hinner ringa honom 2 ggr å säga att han får speeda på) 
Sen då?? Ja en jäkla massa smärta å smärtstillande får jag..
(lustgas o Eda jag som INTE skulle ha något)
Från att jag kom in på en vanlig ctg kontroll kl 21.30 var jag öppen 3 cm, runt kl 00.30 (kanske) var jag öppen 4 cm (shit natten skulle bli jävligt lång med andra ord) 
Men icke... M vill att jag väcker honom 01.30 hahah säkert va asg, kl 01.05 får han fan trycka på knappen för nu vill jag krysta.. In kommer usk å jag säger att nu kommer hon... Moster kommer illa kvickt å ska känna men jag säger att nä jag vill/ska krysta.. Men icke först känna å fine gör det då sagt å gjort hon känner å hinner precis vända ryggen emot mig (hon skulle förbereda det sista) då kom en kryst värk å huvudet var ute, å sekunderna senare kommer nästa å hon är ute på 2 krystvärkar på 3 minuter.

Äntligen men fasiken va fort det gick så ja ett minne för livet för hur snabbt det kan gå helt enkelt:) 

130116 kl 01.12 är våran Lexie född. 2916 gram o 50cm lång

 

En mera utformlig fl berättelse kommer inom kort

Av Eweliina - 14 januari 2013 22:00

Jag bor fan på den där jävla förlossningen...... 

Va in igår vid 14.30 tiden för ny kontroll av hjärtat... Fick åka hem men var tvungen å komma tillbaka kl 8 på kvällen.... Åkte in strax innan 8:a å kom hem igen vid halv 10.... Idag ska jag in igen för en ny kontroll av hjärtat samt ultraljud.... 

Dagis är stängt tills på torsdag (guuu va kul) elr inte hur lätt är det å fixa barnvakt ....!? 
Typ ingen kan... Alla jobbar..

Dumt att dom plockar ut ungen för nu är det 2 dagar kvar till bf, sen mår h*n bättre utanför än i magen, jag har fortfarande bara öppnat mig till 2,5cm varit så nu över 1,5 vecka. 

Nä fixa barnvakt så jag kan åka till förlossningen igen...

Av Eweliina - 8 januari 2013 22:00

Vaknade upp av en smärt av dess like...
Tryck å stickande känsla mellan benen, bebisen rörde sig på morgonen. 

Vid 11 tiden kunde jag knappt gå pga smärtan. 
Försökte få barnvakt men alla jobbade...
Vid 12.45 ringer jag min mamma å kollar om hon kan komma iväg från jobbet, vilket hon kunde. 

Hon kom hit å jag åkte upp till förlossningen 13.20 var jag där...
Ctg kurva togs å 10 minuter senare kommer en bm in å säger att hjärtljuden är dåliga, 5 sekunder senare kommer 2 läkare inkl 1 läkar student in å gör ul samtidigt som ctg försöks hitta hjärtljuden. 
Tillslut hittat dom hjärtat å det slår på ganska bra. Lägga i ctg igen, efter ytterligare 30 minuter göra ett nytt ul... 
Jag blir inlagd kl 4 pga hjärtljuden var för avvikande jag har då legat med denna ctg kurva från 13.20. 

Jag går å ringer alla... Mamma, pappa, M, å dagis samt min moster. 

Får mitt rum å möter upp M vid entren som då varit hemma å hjälpt pappa iväg med barnen till hotellet samt hämtat mina saker. 

Äter lite fil sen läggs jag i ctg igen vid 17.10 ligger med den till 18.20. 

Hjärtljuden såg "bra" ut då, jag vill bara hem:( ska ligga i ctg var 4;e timme. 

Läkaren undersöker mig... Jag har öppnat mig 2,5 cm överväger att åka hem då det tar 5 min till sjukhuset. 
Överläkaren godkänner det, lika så 2 vanliga läkare å avdelnings chefen. 
Så jag valde att åka hem igår kväll, barnen fick sova på hotellet i natt hos mina föräldrar. Dom var överlyckliga spec N som ville dit å träffa alla hundarna:) 

Jag har fått sova hela natten tog tablett igår kväll så jag skulle kunna få sova. 

Barnen är lämnade på dagis av mamma hoppas det går bra hatar att inte ha "koll" på läget när det gäller barnen.

Ska ringa in till fl å in på kontroll igen.... Älskar detta elr nä jag hatar detta rent utsagt.... 

Av Eweliina - 3 januari 2013 22:15


Öronmottagningen ringde vid 8.10 provsvaren hade inte kommit men fick en ny tid till Jens för sista "domen" håller alla tummar att N slipper flera komplikationer samt operationer nu. 

8.30 kom syrran å passade kidsen jag stack iväg till bm

9.00 hade jag tid där, allt såg bra ut till o med järn värdet hade gått upp till 123 har aldrig haft så bra helt otroligt ändå har jag inte ätit varken bättre elr mer... Dock gått ner ytterligare i vikt men va gör det när jag spyr.... Jajaj -6 kg denna graviditet jag e mer än nöjd:) bara ca 10kg kvar så e jag nere på min modell vikt som jag hade 2007:) wihuu dit ner ska jag efter att bebisen kommit. 
Dock är det rörligt men vad gör det när h*n ligger med huvudet neråt. 

Nu får det komma igång när som har bara 13 dagar kvar. 

E sover å somnade ovanligt snabbt sen jag vände sängen igen (för 3 dagar sedan) 
N ska medicineras snart å sen krypa till kojs. 

Detta får räcka så länge 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min vardag, mitt liv med 3 barn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards