eweliina85

Alla inlägg under april 2013

Av Eweliina - 24 april 2013 18:29

På det här rejält rent allmänt....

Är på sista trappsteget i trappen ett kliv kvar å jag har tagit sista steget vilket känns nära....

Saknar glädjen totalt.....!

Av Eweliina - 24 april 2013 18:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Eweliina - 21 april 2013 19:41

Sedan vi blev utskriva från sjukhuset.

Hon är helt klart bättre men inte riktigt återställd än.
Hon äter inte lika mycket, hon går heller inte upp i vikt som hon bör.:(

I morgon ska hon vägas måtte hon gått upp nu när jag har fått väcka henne var 3:e timme för matning i 1 veckas tid.

Lungan ska kontrolleras hoppas den e läkt.

Sen hoppas jag hon får hålla sig frisk, hennes första 3 månader i livet har varit tillräckligt jobbiga för henne men hon är en kämpe det visade hon klart å tydligt när hon fick rs o läkaren ville lägga henne i respirator.
Tack å lov så gjorde dom inte det.

I morgon har jag "inskolning" med N på ny avdelning. Lex får följa med medans Em får åka hem till min moster under fm.

Av Eweliina - 14 april 2013 08:52

Vi spenderar i sjukhussängen!

Tösen blir sakta med säkert bättre:)
Hoppas att lungorna låter bättre idag än vad dom gjorde igår, ev att det blir en röntgen igen av lungorna om dom inte låter bättre/bra.
Jour läkaren (helgen) tycker att Lex borde vara bra nu efter såhär många dagar.... Men alla repar ju sig olika å tösen blev ju så dålig av detta.

Igår hade vi pappa M på besök:) han hade med sig mat o gott, hemmalagad mat fy fan va gott det var snacka om att sakna en sån sak som mat men efter 9 dagar med bara nudlar/sallad/mackor/Billy pizza/paj
Ja då tröttnar man på micron....

Sen när M hade gått på kvällen å vi skulle ta kväll så titta gammelmoster Johanna in:)

Alltid trevligt med besök här man e ju så j*vla isolerad/låst....

Idag känns det som att läkaren kommer skicka hem oss..!? Men nä jag hoppas inte på för mycket förväntar mig hemgång nästa vecka....


Bild: sitta i pappas knä å spela trummor är jätte roligt:)

Av Eweliina - 12 april 2013 21:55

Jag råka vända ryggen emot lex för länge... Hon tyckte helt enkelt att jag bytte om för länge så för att få min Uppmärksamhet så drog hon ut sonden en bit för att sedan börja nyss frinetiskt då var jag ju tvungen o kolla på henne... Ser då att hon lyckats fått ut halva sonden å vid nästa nys kom resten! Jaha det var den sonden de 5 dagar fick den iallafall sitta:)

Så nu måste tösen äta själv helt enkelt.
Så utan sond:)
Utan syrgas:)
Utan sattationsmätning:)

Vi väntar på natt personalen för dom ska få bedöma om hon behöver övervakning elr ej av sattationsmätningen.

satramox är fortfarande aktuellt
Tavegyl mot klådan får hon osså.

Liten uppdatering såhär på kvällen blev det nu ska jag lägga mig.

Dagens vikt 5220g

Av Eweliina - 12 april 2013 16:41

Av Eweliina - 12 april 2013 16:38

Härliga fredag är kommen å vi tillbringar ytterligare en helg på sjukhuset jag bara älskar detta....
Fy fan psyket är på bristningsgränsen...
Jag vill hem nu så är det bara vill hem till vardagen min vardag med barnen.
Detta är fel samtidigt rätt.... att jag ska ligga här med lilla lex är ett självklart val men jag har ändå mina tankar hemma hur går allt? Fixar han allt? Är barnen snälla? Osv

Då det är jag som sköter barnen å med det menar jag att sj klart gör M det osså men han jobbar jag går mamma ledigt jag kan mina barn utan å innan jag kan deras rutiner osv detta är sååå fel men jag vill inte lämna lex för vem känner henne bättre än jag?
INGEN känner henne bättre än jag.

M är jätte duktig där hemma han fixar å trixar men jag kan tänka mig in i hans situation att det är inte lätt.
Alltså han är inte dålig på någe sätt men från att jobba heltid = gå hemifrån 07.30 komma hem 17.15
Där emellan är det jag som verkligen har hand om barnen. Jag vet deras rutiner, jag lämnar, jag hämtar, jag lagar mat, städar, diskar, plockar undan osv
Allt detta ska han nu helt plötsligt "lära" sig göra med barnen.
Han ska lära sig deras rutiner osv det kan inte vara lätt.

Lex o jag blir kvar över helgen åtminstone, ev nästa vecka hemgång beroendes på hur hon börjar äta sj, andas sj osv.

Idag har hon klarat sig utan syrgasen från 8 i morse:) dock värre med maten då hon inte riktigt orkar äta själv idag:(

Vi tog en promenad idag första gången hon fick komma ut på 1 vecka:)

Får se hur kvällen blir jag ska iallafall kolla på lets dance finns inte så mycket annat å göra här...

Av Eweliina - 11 april 2013 21:47

Idag fick jag lämna sjukhuset då mamma min kom o var med Lex :)
Jag åkte hem å dona samt packa ner kläder dock smutskläder för vi skulle ju tvätta i lördags men då var jag här så det blev inte tvättat. Men hit med smutskläder för det finns ju tvättmaskin här:) så nu har både jag o Lex rena kläder.

Syrgasen kopplades bort runt 10 tiden idag det har gått super bra utan, hon har ätit allt (100ml) ur flaskan 2 ggr
Nu vid 19 tiden fick det lov o bli syrgasen igen hon dippar längre stunder:(
Nu vid 21 matningen fick det även bli 50 ml i sonden.
Men hon har gjort så stora steg framåt så inte konstigt att man e slut å behöver lite hjälp på kvällen/natten.

I morgon tar vi nya tag o testar utan syrgasen.
Jag hoppas hon kan få komma ut ett litet tag i morgon då jag tänkte ta ut henne på en promenad i vagnen som jag tog med mig.

I morgon kommer även barnens farmor till stan, M ringde ner henne jag förstår honom för det är inte lätt att göra allt sj hemma så han får lite hjälp med allt nu under helgen.
Barnen kommer bli super glada att farmor kommer på besök för det e ju inte varje dag vi ses.

Saknar mina huliganer massor i morgon är det 1 vecka sedan jag lämnade hemmet med Lex:(
Visst jag träffade båda killarna när vi kom hem från akademiska men det var kanske 10 minuter sen åkte jag till sjukan igen, N har varit här å hälsat på.
Em får inte komma just pga sin förskylning.

Nu vill vi se mera framsteg från våran prinsessa så vi kan få ett slut på denna resa som är förjävlig, psykisk påfrestande... Men vi kämpar oss igenom alla motgångar snart är vi alla på banan igen för nu tänker jag inte bo på sjukhuset bra jävla länge när vi väl kommer härifrån.

Nu tar jag natt upp om 2 h igen för matning phuu mer död än levande mat var 3:e timme...

Presentation

Min vardag, mitt liv med 3 barn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards